Znajdź nas na Facebook - rozwiń/schowaj

DSW - miejsce dla Ciebie

Dla pracownika

Kolejne sukcesy naszych wykładowców. Prestiżowa publikacja prof. DSW Sławomira Krzychały

wydrukuj artykuł

Prof. DSW dr hab. Sławomir Krzychała opublikował artykuł w jednym z najbardziej prestiżowych czasopism pedagogicznych świata: American Educational Research Journal.


Przy okazji informujemy, że specjalnego wykładu prof. Krzychały będzie można wysłuchać 19 października podczas inauguracji roku akademickiego w Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Serdecznie zapraszamy!

American Educational Research Journal (AERJ) jest czasopismem z artykułami, które rozwijają empiryczne, teoretyczne i metodologiczne rozumienie edukacji i uczenia się. Publikowane są tam analizy obejmujące obszar badań edukacyjnych we wszystkich podobszarach i dyscyplinach. Prace odzwierciedlają najwyższą jakość w szerokim zakresie perspektyw, tematów, kontekstów i metod.

Artykuł prof. DSW dr hab. Sławomira Krzychały w American Educational Research Journal analizuje rozwój szkoły w kontekście zaangażowania nauczycieli w nowe praktyki edukacyjne. Przedstawia autorski teoretyczny model, w którym zmiany w szkole mogą być interpretowane jako proces tworzenia i przekształcania wiedzy pedagogicznej (wzór orientacji). Więcej na ten temat czytaj TUTAJ.

Aby spotkać się z prof. Krzychałą osobiście, warto przyjść 19 października na jego wykład pt. „Edukacja i smog: ekostystemy uczenia się”. Prof. Sławomir Krzychała wygłosi go podczas uroczystej inauguracji roku akademickiego. Serdecznie zapraszamy 19 października do Auli DSW o godz. 11:45 (ul. Strzegomska 55).

Prof. DSW dr hab. Sławomir Krzychała
 
Od 2004 roku adiunkt w Wydziale Nauk Pedagogicznych w Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Publikuje prace z zakresu socjologii współczesności oraz badań edukacyjnych (między innymi monografie: Projekt własnego życia, Wrocław 2007; Ryzyko własnego życia, Wrocław 2007). Specjalizuje się w analizach jakościowych (metoda dokumentarna), wykorzystywanych również w badaniach partycypacyjnych i ewaluacyjnych (razem z B. Zamorską: Dokumentarna ewaluacja szkolnej codzienności, Wrocław 2009).

Prowadził badania ewaluacyjne z nauczycielami we wrocławskich i dolnośląskich placówkach oświatowych. Uczestniczy w radzie programowej Fundacji Kolegium Tutorów. Współpracuje z International Society for Cultural-Historical Activity Research (m.in. wystąpienia na Kongresie ISCAR w San Diego 2008, Rzymie 2011 i Trondheim 2019) oraz z European Educational Research Association (m.in. udział w komitecie organizacyjnym ECER Network I w Dublinie 2017, Kopenhadze 2018 i Hamburg 2019).

W latach 2019-2018 prowadził projekt badawczy dotyczący tutoringu szkolnego we wrocławskich gimnazjach (Relacyjność kolektywnych i indywidualnych wzorów działania w roli nauczyciela-tutora - OPUS 8). Efektem tych badań jest m.in. monografia habilitacyjna Nauczyciel-tutor. Prakseologiczna rekonstrukcja tutoringu szkolnego (Kraków 2018). Autor zrekonstruował proces wprowadzania tutoringu jako innowacji pedagogicznej w szkołach oraz przeanalizował cztery strategie spersonalizowanej pedagogii tutoringu (tutoring  angażujący, wzmacniający, inspirujący i aktywizujący).